- Inredning - Trädgård - Recept - Feng Shui - Välkommen till Granne med Selma!


söndag 1 april 2012

Blåbärsfärgade ägg





Jag gör så där ibland.
Pyntar där ingen riktigt märker det och hoppas att de andra bara ska råka få syn på det.

Just nu har vi inga egna hönor. Räven hälsade på en helg när vi inte var hemma.
Kvar fanns bara en liten rädd höna som vi valde att ta bort.
Jag saknar mina vackra ägg i rosa, ljusblått, grönt...

Men man kan ju alltid fuska lite med färgen och koka äggen i lökskal eller blåbär.


Äggen i skåpet är urblåsta och sedan kokade i vatten och mosade blåbär. Jag tryckte ner äggen med en gaffel tills de var vattenfyllda och lät dem sedan koka tills de fått den färg jag ville ha.


Idag ska jag testa att koka ägg i rödlök. Jag tror det kan bli fint att lägga dem i skåpet också.

Just nu är det lite dålig uppdatering här på bloggen, men jag ligger inte på latsidan. Det händer mycket just nu. Vill ni ha bättre uppdatering kan ni alltid Gilla Granne med Selma på Facebook.

Kram Sussie

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du vill att färgen ska bli lite mer intensiv så häll i ättika eller vinäger.

Ankan sa...

Synd på hönsen. Men jättefina ägg. Vi planerar själva att ha höns så småningom men det finns mycket rovdjur runt omkring där vi bor..

Vilken härligt vackert vitrinskåp du har!
/Ankan